mandag den 30. januar 2012

Fryser-lotto med krydder!


Vi har gang i et projekt herhjemme - det går ud på at få tømt vores fryser! Og hvad der ikke gemmer sig der af ting og sager... Vi fik for godt en måneds tid siden mexicanske pandekager, og jeg havde i min iver købt en stor pakke med store pandekager, så der var selvfølgelig en god sjat i overskud; ”Dem smider vi da i fryseren”, sagde jeg – og siden da har jeg, hver gang jeg har kigget i fryseren, tænkt over hvad søren de skulle bruges til.

Nu kom ideen så! Og samtidig kunne vi også få brugt den pose med hakket oksekød, der lå i fryseren. Jeg tog ca. 1/4 knoldselleri og 4 gulerødder og skar i små tynde strimler og stegte let på panden i lidt olivenolie med salt og peber (fra den nye peberkværn).


Det kom op og ligge lidt i en dyb tallerken, mens der blev ristet korianderfrø og hel spidskommen (køb hele krydderier – de smager af mere! Og koster kun ca. 8 kr. pr. pose hos min slagter på Vesterbro Torv). Krydderierne blev knust i morteren og hældt over kødet sammen med salt og peber, mens det blev brunet. Grøntsagerne kom i igen, da kødet næsten var klar.


Så er det pandekagerne kommer ind i billedet! De blev fyldt med kød og grøntsager og der blev hældt lidt ost over og så ellers i ovnen til de var godt gyldne og lækre.


Det blev serveret med en grøn salat til (med små skiver parmesanost drysset henover) og det var super lækkert – og på ingen måde nogen bekostelig affære!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar