tirsdag den 31. januar 2012

Så skal der bages! (Tærte evt.?)

Føtex er normalt ikke lige stedet, hvor alle os studerende går hen, hvis vi skal købe billigt ind. Der er dog tidspunkter, hvor butikken har nogle rigtig gode tilbud, som man i den grad kan bruge til noget! Som i denne uge.



Der er tilbud på 4 poser specialmel til 25 kr. Det synes jeg faktisk er en super pris. Jeg tager forbi og henter min ration i morgen i hvert fald!

Og så skal der bages - det kunne fx være en tærtebund med rugmel for at gøre den lidt mindre usund (ja vi måtte undvære det i går, da den stod på tærte - men det blev nu rigtig godt alligevel). Opskriften på sådan en tærtedej kunne fx se sådan ud:

2 dl hvedemel
1 dl rugmel
100 g margarine
3 spsk vand
Lidt salt

Og så skal det bare æltes godt sammen og stå køligt i en halv time og så forbages i et kvarter ved 200 grader. Fyldet, der kunne bestå af:

5 æg
2 dl mælk
Salt, peber, diverse krydderier
Grøntsager (vi fik spinat i i går)
Kød (Der var en rest kylling i fryseren - yes! færre ting tilbage i fryseren)
Lidt ost
Et fed hvidløg

Blandes godt sammen og fyldes i den forbagte tærte og skal så have ca. 40 min. - stadig ved 200 grader.

Mums, siger jeg bare!



1 kommentar: