lørdag den 12. maj 2012

Pappardelle med aubergine, champignon, mandler og San Marzano-tomater

Som jeg skrev i mit sidste indlæg havde Netto på et tidspunkt friske lasagneplader til en 10'er. Jeg kunne ikke dy mig for at købe en pakke spinat-lasagneplader og se, hvad man kunne få ud af det.

Først et billede af resultatet:


Ideen var at lave en pastaret, hvor farver og smag kom til at spille rigtig godt sammen. Det er jo velkendt at synsindtrykket også har stor indvirkning på, om vi har lyst til at spise det, der står foran os.

Så jeg tog en tur ned for at købe ind og kom hjem med lidt forskelligt. Forårsløg, aubergine, kaffefløde...

Jeg startede med at skære forårsløg og svitse dem på panden sammen med et fed hvidløg. Derpå blev ca. 5 champignoner skåret i skiver og kom på panden sammen med forårsløgene.


På en anden pande blev auberginestykkerne stegt og fik lov at ligge på en tallerken og holde sig varme derefter.


Forårsløg og champignoner fik selskab af en kvart liter kaffefløde og en håndfuld af vores friske krydderurter (basilikum, oregano og rosmarin) samt salt og peber og en lille smule paprika. På en anden pande blev en lille håndfuld smuttede mandler ristet og siden hakket. 

Den friske pasta blev skåret ud i strimler med en bredde på ca. 2cm, og overgik herefter til at være pappardelle. Pastaen blev kogt og derefter hældt op på 2 tallerkener. Her kom så saucen ovenpå og dernæst de ristede mandler (hakket mellemfint) og aubergineskiverne. Til at runde retten af med tog jeg 4 San Marzano-tomater og skar i både og fordelte ud og tallerkenen.

Resultatet var utroligt godt skulle jeg hilse at sige :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar