mandag den 18. juni 2012

Frisk pasta med persillepesto, rejer og citron

Selvom vejret ikke rigtig siger det, så siger kalenderen det - det er SOMMER!
Det kræver sommerfrisk mad, og jeg har lavet en frisk variant heraf!


Der er tale om frisk pasta med en hjemmelavet persillepesto med hvidløgsrejer og citron!

Pestoen blev lavet ved at tage en lille håndfuld mandler, lægge dem i kogende vand godt 5 min. og så smutte dem for dernæst at riste dem på panden til de havde fået farve og man kunne dufte dem. Mandlerne blev hakket fint og kom i en skål med næsten en hel potte persille, saften af en halv øko-citron og et par cm. revet ost (jeg blandede pecorino og grana). Udover dette kom jeg olivenolie, salt og peber i og blendede så herligheden med stavblenderen.

Rejerne blev stegt på panden i olie sammen med et hakket fed hvidløg, revet skal fra en øko-citron, lidt paprika og salt og peber. Pastaen blev kogt al dente og dernæst rørt sammen med pestoen og rejerne.


På tallerkenen blev lidt mere persille drysset udover retten og en skive citron blev det også til. 

Retten var relativt nem at lave (kun pestoen voldte lidt problemer fordi jeg først brugte den store blender først - brug en stavblender) og smagte super godt og sommer-frisk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar