onsdag den 5. september 2012

Frisk pasta med rød peber og ricotta

Indrømmet, jeg er frygtelig glad for det italienske køkken. Det er så dejligt enkelt, og retterne smager himmelsk. Jeg tror også jeg er faldet pladask for osten ricotta, der formår at bløde en ellers skarp ret op og gøre den mild og rund.

Forleden blev denne ret til i ren improvisation.

Et lille løg blev skåret i strimler, to fed hvidløg blev hakket groft og sammen blev det stegt i olivenolie på panden sammen med lidt stærk paprika.

Da løgene var blevet brunet kom jeg en håndfuld rød peber i strimler på panden (jeg havde på et tidspunkt i foråret købt flere end jeg kunne spise, og de kom derfor lige fra fryseren). De blev stegt godt, og derefter kom en karton hakkede tomater på panden.

Hele retten fik et godt skud salt og peber og en håndfuld friske, hakkede krydderurter (basilikum og oregano) samt lidt rødvinseddike og worchestershiresauce. Tomatsaucen fik lov at koge sammen i godt 10 min, hvorefter frisk pasta blev kogt.

I tomatsaucen kom jeg et par spsk ricotta og lod osten smelte og blande sig med saucen. Det hele blev smagt til med salt og peber og derefter anrettet:


Enkelt og lækkert!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar