mandag den 23. april 2012

Bazaren besøgt!

Endelig var der hul i kalenderen til at min kæreste og jeg kunne tage en tur i Bazar Vest for at få købt lidt ind. Det blev til en del spændende sager, bl.a. portobello-svampe, agurker, salat, chili, snackpeber og andet godt.

Det gode ved at handle i Bazaren er de dejligt lave priser på frugt og grønt samt de spændende varer, man også kan købe der, som man ikke finder i sin nærmeste Netto. Jeg kan kun anbefale at tage derud.

Med lidt af det indkøbte, og ellers ting, vi havde herhjemme, blev følgende ret kreeret:



Det er en gang ris med en sauce med rejer, champignon, løg, hvidløg, ingefær, stødt koriander og spidskommen (naturligvis købt i hel form og ristet på panden før de kom i morteren) og dertil en dejlig frisk grøn salat. Dejligt enkelt og ikke særligt tungt.

Som nogle måske har læst her, så har vi fået plantet vores krydderurter ud, hvilket er blevet rigtig godt, synes jeg!

Derudover var jeg i går en tur på landet til økodag, hvor køerne blev lukket ud på græsset igen efter en vinter i stalden. Der var masser af familier med småbørn som skulle ud og se hvor alt det, vi propper i os, stammer fra, og det kan man jo kun bifalde!






2 kommentarer:

  1. Hej Gourmet-John.
    Efter at have boet på Skjoldhøj i en periode, har jeg gjort mig et par erfaringer omkring bazar vest. Det er bestemt et lækkert sted, især mht til grøntsager. Men derudover kan det slet, slet ikke betale sig at købe frugt mm derude, med mindre det er et af de suveræne tilbud de har. Tag i stedet ud mod Skjoldhøj Kollegiet. På Holmstrupgårdvej (5 minutter derfra) ligger der et supermarked der hedder Karum eller Kazum. Det er lidt billigere, men tager du helt hen til Skjoldhøj/endestationen for 4A ligger der en lille grønthandler. Den ejes af den sødeste familie i verden, og du kan købe nødder for 8 kr pr 100 gram (og det er altså salte mandler, cashewnødder mm) - og så er de super large med prisen. Jeg skal for det meste give 20 kroner, uanset hvad jeg køber. Og er du alligevel derude, må du gerne hilse min buddy (den store, og lidt ældre, herre ved kassen) fra "big mamma".

    SvarSlet
  2. Hej Matilde
    Tak for det gode tip, det må jeg prøve næste gang jeg overvejer at tage i Bazaren. Hvis man er på bussen kan man jo bare blive siddende :-)
    Og er enig i at det mest er mht. grøntsager det kan betale sig. Synes heller ikke det er altid deres frugt ser lige godt ud..

    SvarSlet