lørdag den 14. april 2012

Mad uden kød!

Det sker meget sjældent, at vi her i hytten får mad uden kød. Simpelthen fordi vi elsker smagen af det. Men engang imellem hænder det, at der er dømt vegetar-aftensmad.

Jeg havde på madlaboratoriet set en opskrift på vegetar-deller. Da jeg på et tidpunkt har købt nogle røde linser, som aldrig er blevet brugt, blev min interesse vagt, for man skal jo nødigt smide noget mad ud!

Så jeg gik i gang og fulgte nogenlunde opskriften, med nogle få ændringer. Jeg brugte rugmel i stedet for hvedemel, og soyasauce blev udeladt mod at der kom saften af en halv citron i. Jeg krydrede heller ikke dellerne lige så stærkt, som opskriften angiver.

Men er her hvad der kom ud af mine anstrengelser:


Tilbehør til vegetar-dellerne blev en grøn salat med agurk, tomat, gulerod og emmentaler samt nybagt brød.

Det er bestemt ikke sidste gang, jeg laver disse vegetar-deller!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar