søndag den 5. februar 2012

"Dagen-derpå-mad-tanker" aka. Kebab-lede!

Så skete det, at jeg i går havde en god ven på besøg, og vi var rundt i Aarhus i kulden og besøge plade-forretninger for at se om der kunne gøres et kup (og det kunne der heldigvis!). Når man sådan går rundt i byen, bliver man jo sulten på et tidspunkt - og valget af frokost faldt på den første og bedste kebabmand. Kebab'en var sådan set rigtig fin - den fik mig bare til at tænke tilbage på de to sidste gange, hvor jeg gerne har villet have kebab.

Den første gang var nytårsdag - dagen derpå efter den store nytårsfest. Jeg gik hen til det nærmeste pizzaria/kebabhus og spurgte efter en kebab, men der var udsolgt! Jeg var lamslået... Udsolgt! Nå, men så var der jo ikke andet at gøre, end selv at bikse et eller andet sammen (for jeg havde ikke lyst til en pizza derfra), selvom jeg ikke helt var i humør til det.

Når man først kommer i gang, er det som regel meget sjovere, og jeg besluttede mig for at lave mig en omgang pizza med rødløgsringe, oliven og rester af fetaosten fra nytårsmenuen. Det blev utroligt lækkert!


Der gik så et stykke tid, nærmere bestemt ca. 14 dage, inden den igen stod på fest, og kebabsulten meldte sig igen dagen derpå om aftenen. Jeg tog igen hen til føromtalte pizzaria, og denne gang kunne de godt lave kebab. De blev pakket ind, og jeg måtte slippe en mindre formue for dem (nå, så har de bare at være gode, tænkte jeg). Men ak nej, der blev jeg godt nok skuffet. Sjældent har jeg fået noget så kedeligt.

Så den egentligt rigtig fine kebab, jeg fik mig i går, fik mig desværre til at tænke på den dårlige jeg fik for tre uger siden. Nu skal der også gå et godt stykke tid, før jeg igen skal have sådan en. Så hellere en omgang hjemmelavet pizza i stedet - det ved man hvad er :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar