søndag den 19. februar 2012

Søndagsomelet

Dagens ret i det lille køkken var en omelet med løg, hvidløg, cherrytomater og pecorino-ost. Først blev et lille løg, et fed hvidløg og 4 cherrytomater stegt på panden i lidt olivenolie med noget paprika, salt, peber og basilikum.

Da det var godt stegt kom jeg min æggeblanding på, som var sat sammen af:
3 æg
½ dl mælk (vi havde en lille rest fløde som udgjorde halvdelen af væsken - ikke dårligt)
salt
peber

Og så fik det lov at stå med stanniol over i mellem fem og ti minutter til omeletten var klar. Den må ikke være for tør, så bliver den kedelig. Halvvejs gennem stegetiden kom jeg lidt revet pecorino-ost på så det kunne nå at smelte med.

Jeg ristede mig et stykke rugbrød, og vendte omeletten ud over. Lækker mad på ca. 20 min - se det er godt en søndag aften :-)


Velbekomme! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar