mandag den 13. februar 2012

Italienske tømmermænd :-)

Jeg fik italiensk vin lørdag aften, og havde lidt tømmermænd søndag. Så hvorfor ikke fortsætte det italienske tema?, tænkte jeg :-)

Til frokost stod den på penne med en dejlig skarp tomatsauce med løg, hvidløg, bladselleri og diverse krydderier, drysset med revet pecorino.


Til aftensmad stod den på pizza med en grov bund. På pizzaen var der tomatsauce, lidt cheddarost, champignon-skiver og Schwarzwald-skinke.


På pizzaen blev lagt lidt salat og skiver pecorino. Behøver jeg sige at det var en stor succes? :-)

Vi bruger her i huset kun een opskrift på pizzadej - simpelthen fordi den er så nem.
Here it goes (til 1 bradepande):

1,5 dl lunkent vand
1/4 pk gær
salt
olivenolie
tipo 00 til dejen er til at ælte. (kan ofte købes billigt i Netto til 10 kr/kg)

Æltes godt igennem ved at hive i dejen og lukke luft ind i den - så skabes der lufthuller, som får den til at hæve - smart! Og den kan egentligt gå lige i ovnen - den behøver ikke hæve, men det er jeg nu begyndt at gøre. Den rulles ud så den er ultra tynd. Jeg plejer at forbage den et par min v. 250 grader, før jeg kommer fyld på. Med fyld får den ca. 10 min, og så er der mad!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar