mandag den 27. februar 2012

Hverdags-curry

Alene hjemme på en mandag aften uden den store lyst til at kokkere ud i ekstremerne, faldt valget på en rigtig nem omgang curry.


Jeg startede med at hakke 1 løg, 1 fed hvidløg, en gulerod og et stykke ingefær på størrelse med yderste led af en tommeltot og svitsede dette i olivenolie, salt, peber, paprika og karry. Imens ristede jeg lidt hele korianderfrø og en lille smule spidskommen på husets anden pande og det fik en tur i morteren og kom på og stege en lille smule med hos grøntsagerne.


Så blev det tid til næste punkt. Jeg åbnede en af mine super hakkede tomater og kom den på panden med grøntsagerne med lidt vand. Så fik det ellers lov at stå og koge igennem og smide næsten al væden igen.

Ris blev kogt (1 dl ris, 1½ dl vand - 11 min.) og saucen blev smagt til med sød chilisauce, som jeg har fundet i Kvickly i Aabyhøj til 10 kr - sikke et røverkøb :-), salt og worchestershire sauce, den den var tilpas skarp og sødlig samtidig.


Risene kom på panden og blev vendt rundt i saucen og og i en dyb tallerken, og vupti, så var der aftensmad. Og det var godt, skal jeg hilse at sige :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar