fredag den 9. marts 2012

Gratin af køleskabets rester

Ofte ender man ud med rester, som man ikke aner, hvad man skal bruge til. Det sker også her. Men så er det heldigt, der er noget, der hedder gratin! Jeg er helt ny ud i denne spise, men det er ikke sidste gang, jeg har prøvet det, for det var egentligt ganske simpelt og samtidig ret lækkert.



Jeg brugte opskriften fra samvirke og ændrede fyldet til hvad jeg havde i køleskabet:
lidt skinkestrimler
champignoner
gulerødder

Og det blev ganske godt, synes jeg! Slet ikke tosset - og egentligt også rigtig billigt. For ingredienserne er jo bare mælk, æg, mel og rasp og så hvad man har af rester i køleskabet. Se, det er da nemt!

Til denne lækre gratin fik vi lidt nybagt brød:


Bagt med en smule rugmel og hvedemel for resten og så penslet med en rest creme fraiche, så blev der også her brugt lidt rester.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar